Harmonie orkest

1975 wordt ook wel het jaar van Kevelaer genoemd. Buiten de medewerking aan de jaarlijks terugkerende Liemerse bedevaart, maakt de fanfare een aantal malen een reis naar Kevelaer voor een optreden voor de Duitse televisie. In de loop der jaren kende de vereniging ups en downs en ondanks alle goede inzet en de geweldige sfeer liep het ledenaantal in 1985 zover terug dat opnieuw stemmen opgingen om de fanfare om te bouwen naar Harmonie-bezetting. Naar aanleiding van diverse gesprekken en het advies van de toenmalige dirigent besloot men in het voorjaar van 1986 te starten met een groep harmonieleden. Begin 1987 werd voor het eerst als harmonie gerepeteerd en in april werd het eerste bescheiden concert gehouden. Er moest een nieuwe naam komen en dat werd “Liemers Harmonie Duiven”.

In 2002 werd weer deelgenomen aan een concertconcours in Eibergen en hier ging men naar huis met een eerste prijs. Niet alleen verzorgt het harmonieorkest concerten; ook wordt het marcheren niet geschuwd. Samen met de slagwerkgroep zijn ze te bewonderen zowel in Duiven als ver daar buiten. Carnavalsoptochten in Duitsland, Koninginnedag, dodenherdenking, Taptoe Duiven, de schuttersfeesten in Duiven, en de sinterklaasintocht, zijn enkele activiteiten waar Liemers Harmonie Duiven aan deelneemt.

Het harmonieorkest van Liemers Harmonie Duiven geeft graag concerten. Samen repeteren is ontspannen op weg naar een mooi resultaat. Na een concert kijken we samen terug op een geslaagde periode met een enthousiast publiek als resultaat.