Muziekles

Hou jij van muziek of ben je benieuwd of jij muziek kunt maken? Vanaf 7 jaar kun je muziekles krijgen van een van onze ervaren docenten. Tijdens de muzieklessen leer je je instrument van top tot teen kennen. Na ongeveer een jaar ken je de basis van jouw muziekinstrument en mag je naast je individuele les ook meespelen bij de jeugdslagwerkgroep of het jeugdorkest. Zo leer je hoe leuk het is om samen muziek te maken, net als in een echt orkest of een echte slagwerkgroep. In de lessen wordt gewerkt met vier muziekdiploma’s die worden behaald bij de landelijke muziekorganisatie KNMO. Op deze manier wordt het niveau van de lessen gegarandeerd en kun je zien welke stappen je maakt in het leren muziek maken.

Jaarlijks organiseren wij een voorspeelmiddag waarop alle leerlingen kunnen laten zien wat ze dat jaar geleerd hebben. Een goed moment om je familie te laten zien hoe goed jij muziek kunt maken.

Waarom muziekles?
Muziek maakt slim, verbindt mensen en is een hobby die je je hele leven kunt blijven uitoefenen.

Onderzoek laat zien dat het bespelen van een muziekinstrument positieve effecten heeft op je hersenen. Er worden betere verbindingen gemaakt tussen de verschillende onderdelen van je hersenen, waardoor je abstractievermogen en intelligentie stijgen.

Ook de sociale en emotionele vaardigheden worden verbeterd. Je speelt namelijk niet alléén bij Liemers Harmonie Duiven. Samen met de andere leden vorm je een orkest of slagwerkgroep. Door samen te spelen bereik je ook muzikaal meer dan je alleen kunt. Je leert van je ervaren medemuzikanten en professionele dirigent om nog mooier muziek te maken.

Je kunt je altijd blijven verbeteren in het muziek maken. Het is niet alleen leuk om te doen als je jong bent, maar blijft ook interessant op latere leeftijd. Sommige leden maken al 50 jaar muziek bij onze vereniging! Muziekles is dus een echte investering in jouw toekomst.

Enthousiast geworden? In twee gratis proeflessen kun je zonder ergens aan vast te zitten een instrument uitproberen. Je leert je instrument kennen samen met onze professionele docenten. Na de proeflessen kun je lid worden van Liemers Harmonie Duiven en je muzikaliteit verder ontwikkelen.

Neem voor meer informatie contact op met onze jeugdcommissie via secretarisliemersharmonie@outlook.com.